مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

العربیه: جنگ با داعش، آغاز جنگ جهانی سوم است

جنگ جهانی سوم میان بیش از 40 کشور با گروهی متشکل از 87 ملیت در حال آغاز است.
http://media.jamnews.ir/medium1/1393/06/22/IMG09212621.jpg

به گزارش اسلام شیعه به نقل از العربیه ، پس از گذشت 100 سال از جنگ جهانی اول و 75 سال از جنگ جهانی دوم اکنون به نظر می رسد که این بار جنگ جهانی سوم اما در مساحت کوچک تر و محدود به عراق و سوریه در حال شکل گیری است. جنگی که در همین ابتدای کار به برخی از روستاهای لبنان از جمله عرسال و طرابلس نیز کشیده شده است.

 

این جنگ که میان 40 کشور و با حملات هوایی به اربیل در شمال عراق - آن گونه که منابع خبری به نقل از وزیر دفاع امریکا بیان کرده اند- با داعش که تجمعی از 87 ملیت مختلف است آغاز خواهد شد.

 

گزارش های سازمان های اطلاعاتی امریکا آمار جدید داعش را چیزی بین 20 تا 31 هزار نفر تخمین زده اند در حالی که فقط در چند ماه گذشته تعداد نظامیان این گروه تروریستی چیزی حدود 10 هزار نفر برآورد شده بود. بنا به گفته راین ترابانی این افزایش ناگهانی نیروهای داعش پس از رسمی شدن تشکیل دولت خلافت تروریست ها در منطقه مترامیه واقع در مرزهای سوریه و عراق بوده است.

 

گفتنی است که از 40 کشوری که با داعش اعلام مخالفت کرده اند فقط 10 کشور در ائتلاف جنگ طلبانه آمریکا حضور دارند که عبارتند از : آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا، ترکیه، ایتالیا، بولونیا و دانمارک و 30 کشور دیگر فقط به عنوان هم پیمان در این جبهه گیری حضور دارند که از آن جمله می توان به 10 کشور عربی اشاره کرد که در نشست جده به مبارزه با داعش تعهد دادند که عبارتند از: عربستان، بحرین، امارات، عراق، قطر، کویت، عمان، مصر ، اردن و لبنان به استثنای ایران و سوریه.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.