مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

ائتلاف غم انگیز آمریکا بدون حضور ایران

ایران دارای شبکه بزرگ و قدرتمند اطلاعاتی و متخصصان ورزیده است و از همه مهمتر دارای نفوذ خوبی در عراق است. باید گفت این امر بسیار حیاتی است که ایران را وارد این ائتلاف علیه داعش کنیم.http://media.jamnews.ir/medium1/1393/06/20/IMG10524401.jpg

روزنامه دیلی نیوز (dailyNews) در مطلبی با عنوان " از ایران هم برای نابودی داعش کمک بگیرید" نوشت: باید اجازه داد ایران در شکست دادن داعش، کمک کند.

 

این روزنامه در مقاله ای ضمن اذعان به نقش مهم ایران در دهه های گذشته، به ائتلاف بزرگ آمریکا علیه داعش اشاره می کند و می نویسد:

 

 

«منزوی کردن ایران در جنگ با داعش می تواند نتیجه عکس داشته باشد و بهتر است ایران را وارد این ائتلاف کنیم.

 

 

در حالیکه رئیس جمهور اوباما در حال تشکیل ائتلافی جدی برای مقابله با داعش است این امر بسیار مهم است که آنها از ایران غافل نشوند.

 

 

این کاملا مشخص است که تهران و واشنگتن دو بازیگر اصلی در منطقه هستند که مستقل عمل می کنند و می خواهند داعش را از عراق بیرون کنند.

 

 

اما برخلاف واشنگتن، تهران اکنون حتی سربازانی را به عراق فرستاده است که به طور فعال در حال آموزش عراقی ها هستند و این خود واشنگتن است که حضور خود را در عراق محدود کرده است.

 

 

باید گفت در حال حاضر داعش، دشمن مشترک ایران و آمریکاست و اکنون فرصت مناسبی برای همکاری در این زمینه است.

 

 

از دو دهه قبل تاکنون درس ها و عبرت های تاریخ خاورمیانه نشان داده است که کنار رفتن و حاشیه نشینی ایران باعث افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه می باشد.

 

 

در سال 1990 در جنگ خلیج فارس، ایران بدون دخالت در این جنگ، بدون پرداخت هزینه ای به کنار نشست و این آمریکا بود که برای دفاع از کویت و عربستان وارد جنگ با عراق شد.

 

 

ایران در آن زمان در حال بازسازی و سازندگی پس از جنگ عراق بود و امید داشت بتواند نفوذ خود را در منطقه و حتی جوامع بین المللی افزایش دهد.

 

 

این موضع حتی باز هم تکرار شد و می توان به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد که ایران حاضر بود با آمریکا برای مقابله با القاعده همکاری کند ولی برنامه آنطور که باید پیش نرفت و ایران خود برای انتقام کشته شدن دیپلمات های ایرانی اقدام کرد که این امر حضور ایران در افغانستان را افزایش داد و موجب تضعیف آمریکا شد.

 

 

باید گفت ایران دارای شبکه بزرگ و قدرتمند اطلاعاتی و متخصصان ورزیده است و از همه مهمتر دارای نفوذ خوبی در عراق است. باید گفت این امر بسیار حیاتی است که ایران را وارد این ائتلاف علیه داعش کنیم و گرنه امکان تکرار تاریخ غم انگیز، زیاد است.»

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.