مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

مسلمانان شیعه

سایتی برای همه مسلمانان شیعه

در بحبوحه حملات جنایت بار اسرائیل تقدیر یک جشنواره سینمایی در اروپا از سینماگر صهیونیست

در حالی که صهیونیست های جنایتکار نزدیک به یک ماه است مردم غزه بویژه کودکان، زنان و سالخوردگان را هدف آماج حملات خود قرار می دهند، جشنواره سینمایی لوکارنو سوئیس، کارگردان یهودی - صهیونیست را لایق دریافت جایزه افتخاری خود کرد.
http://media.jamnews.ir/medium1/1393/05/11/IMG08421232.jpg

به نقل از سایت دویچه وله، دست‌اندرکاران جشنواره سینمایی لوکارنو اعلام کردند که جایزه افتخاری این فستیوال به پاس یک عمر تلاش هنری، در این دوره به رومان پولانسکی، فیلمساز و بازیگر صاحب نام فرانسوی – لهستانی تعلق خواهد گرفت.

 

جشنواره فیلم لوکارنو یک جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم است که از سال ۱۹۴۶ هرساله در شهر لوکارنو سوئیس بر‌گزار می‌شود. جشنواره فیلم لوکارنو پس از جشنواره‌های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به شمار می‌رود.

 

تعریف و تمجیدهای دویچه وله از فیلم ساز صهیونیست

پولانسکی فیلم‌های به یادماندنی زیادی از خود به جای گذاشته است، از جمله "بچه‌ی روزماری"، "محله چینی‌ها"، "تس"، "پیانیست"، "نویسنده ناشناس" و "کشتار".

 

دویچه وله فیلم پیانیست را خلق شاهکار از سوی پولانسکی توصیف کرده و نوشت: در سال ۲۰۰۲ بود که پولانسکی یکی از شاهکارهای خود را خلق کرد: "پیانیست". این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی ولادیسلاو اشپیلمن، پیانونواز یهودی در دوران جنگ جهانی دوم در لهستان و اشغال این کشور توسط رژیم نازی آلمان است.

 

پیانیست فیلمی است درباره هولوکاست که در سال ۲۰۰۳ پولانسکی را به جایزه اسکار رساند. اما او که به دلیل یک رسوایی اخلاقی در دهه هفتاد از آمریکا گریخته بود نتوانست در مراسم دریافت جایزه شرکت کند.

 

 

 

 

رسوایی اخلاقی

پولانسکی در سال ۱۹۷۷ به اتهام ارتباط جنسی با دختری ۱۳ ساله دستگیر شد و مدتی حتی تحت درمان روانکاو بود. او در پی تصمیم دادگاه به آزادی مشروط وی، از آمریکا گریخت و به فرانسه رفت. پولانسکی از آن پس در فرانسه به فعالیت‌های خود ادامه داد. از آنجا که او تابعیت فرانسوی دارد، دولت فرانسه قادر به استرداد او به ایالات متحده نبود. در واقع او راه فرار را از میان مسیر "خلا قانونی" بین دو کشور یافته بود.

 

پولانسکی در سال ۲۰۰۹ به عنوان مهمان افتخاری به جشنواره فیلم زوریخ دعوت شده بود که از سوی پلیس سوئیس بازداشت شد. پولانسکی به خاطر سوءاستفاده جنسی از دختری نابالغ در آمریکا در دهه هفتاد میلادی از سوی مقامات آمریکا تحت پیگرد بود.

 

او پس از هفت ماه حبس خانگی در سوئیس سرانجام آزاد شد و مقامات سوئیس تقاضای آمریکا برای استرداد پولانسکی را رد کردند.

 

 

 

 

با گذشت چندین دهه از کشتار فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها و همراهی و حمایت همیشگی قدرت‌های غربی از این غاصبان، هنرمندان و روشنفکران دنیا که اکثرشان خود را مستقل از سیاست‌ورزی حاکمان و دولت‌ها می‌دانند، هنوز نتوانسته‌اند آثاری خلق کنند که بتواند موضوع تجاوز صهیونیست‌ها و غصب سرزمین فلسطینی‌ها را به شکلی ریشه‌یی و گسترده در سطح جهان مطرح کند.

 

حال آن‌که اگر در همین دنیای هنر و ادبیات جست‌وجویی دم دستی و ساده داشته باشیم با حجم وسیعی از تولیدات ادبی و هنری مواجه می‌شویم که موضوع آن‌ها به " آن‌چه بر یهودی‌ها در جریان جنگ جهانی گذشته" مربوط است. از مشهورترین نمونه‌های این‌گونه تولیدات می‌توان به کتاب و همچنین فیلم‌ «فهرست شیندلر» ساخته استیون اسپیلبرگ و فیلم‌های «پیانیست» رومن پولانسکی و «حرامزاده‌های لعنتی» کوئنتین تارانتینو و بسیاری آثار ریز و درشت دیگر اشاره کرد.

 

این موضوع به قدری جدی است که تصویری که برخی از همین فیلم‌ها و داستان‌ها از وضعیت یهودی‌ها در جنگ جهانی نشان داده‌اند امروز دیگر به اسنادی قابل ارجاع برای بیان مظلومیت آن‌ها در جنگ جهانی تبدیل شده و در حافظه بصری بخش زیادی از مردم جهان حک شده است.

 

 

 

 

گفتنی است یهودیان صهیونیست سیطره عجیبی بر صنعت قدرتمند فیلم سازی در سراسر جهان غرب بویژه هالیوود در آمریکا دارند بطوری که بسیاری از شرکت های بزرگ فیلم سازی در این شهر سینمایی تحت مدیریت آنهاست و از همین لابراتورهاست که به شکل دهی افکار عمومی غرب اقدام می کنند. آنها با فیلم بازی کردن توانسته اند بخشی از تاریخ درباره هولوکاست را بسازند.

 

همچنین اهدای جایزه به پولانسکی از سوی جشنواره لوکارنو سوئیس مصادف شده است با قیام ورشو در کشور لهستان.

 

در واقعه قیام ورشو، مردم لهستان ۶۳ روز در مقابل ارتش نازی جنگیدند و حدود دویست هزار لهستانی کشته شدند. لهستان یکی از کشورهای اروپایی ست که بیشترین جمعیت یهودیان ساکن آن هستند. به نظر می رسد تقارن زمانی برگزاری جشنواره لوکارنو و سالروز قیام ورشو، و اهدای جایزه به پولانسکی تقدیر از شخصیتی باشد که در بزرگ نمایی واقعه هولوکاست نقشی برجسته داشته است.

 

  Islam-ShIa.BlogSky

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.